WELCOME

~Welcome to Mamapayish-onlineshop~~

Kedai online ini telah mula beroperasi sejak July '09. Kami menjual pelbagai barangan seperti cloth diaper, produk baby & lain2 barangan. Sila KLIK LABEL di bahagian kiri sidebar utk mengetahui mengenai produk di Mp Shoppe :)
Bermula April 2010,
Mamapayish onlineshop beroperasi secara online & offline di mana kami telah membuka kedai di
G3, JALAN SBC 12, TMN SRI BATU CAVES, 68100 BATU CAVES, SELANGOR DARUL EHSAN
SILA BUAT TEMUJANJI :)

ISNIN-SABTU

Selain itu, anda tidak perlu ragu-ragu untuk berurusan dengan pihak kami kerana nama perniagaan kami

"Mamapayish Shoppe Enterprise" adalah syarikat berdaftar dengan SSM.
Untuk memudahkan urusan, sila email/ym mama di

MAMAPAYISH80@hotmail.com (email)
lindanuzul (ym)
hubungi/sms 017-232 0853 / 019-216 0853

Mamapayish Members

Jom Join Mamapayish Members!
jOM isi form,
Mamapayish Application form
untuk menyertai Mamapayish Members!

Klik sini untuk isi form!
P/s: Anda akan mendapat update terkini terutama mengenai Promosi Hebat!
Tunggu, Ada lagi!!!
MEMBERS akan mendapat potongan antara *RM1.00 -RM5.00 untuk produk yang di beli di onlineshop ini

RETAILS & WHOLESALE

MAMAPAYISH SHOPPE

Kami mengalukan pembelian secara RETAIL &WHOLESALE untuk barangan utama seperti lampin kain moden & barangan bayi seperti rompers, busha legging, sock & pelbagai lagi.

MAKLUMAN PENTING

Mamapayish Shoppe
adalah sebuah perniagaan tunggal yg di usahakan oleh saya bersama suami, En. Fairoz Kholidi

Untuk makluman, kami tidak mempunyai mana-mana rakan kongsi di SELURUH MALAYSIA. Penafian ini bagi mengelakkan apa-apa kekeliruan yang mungkin timbul pada masa akan datang. Harap Maklum.

Followers

LABEL

Klik LABEL di bawah untuk mengetahui mengenai
PRODUK DI MP SHOPPE :)

CD ACCESSORIES

HEALTH & OTHERS PRODUCTS

RESELLER

jOM jOiN
MAMAPAYISH RESELLER TEAM
BANYAK KELEBIHANNYA..
JOM EMAIL TANYA :-)
P/S: SILA BERI NAMA PENUH ANDA & URL BLOG JIKA ADA.
Suri rumah juga digalakkan..ada skim menarik utk anda..sila email utk keterangan lanjut..anda boleh menambah pendapatan dr rumah ~pe tunggu lagi, meh EMAIL mama

MAMAPAYISH80@hotmail.com

My PeRsOnaL BLoG

BECOME A FAN

Mamapayish on Facebook

Design By

Thursday, August 5, 2010
CARA MAMAPAYISH BASUH CD

Cara mama basuh sama jer ngan MOMMIES2 di luar sana, Cuma mungkin ada sedikit kelainan mengikut kesesuaian & cara mana yang mudah pada diri masing-masing.
Okey, mama mulakan dengan langkah pertama,

1. Bila anda dapat sahaja CD anda, silalah basuh dahulu cloth diaper anda sekurang-kurangnya 3 kali prewash sebelum pertama kali hendak digunakan. Harus anda ingat, semakin banyak anda basuh semakin baik daya serapan CD anda, dan ini boleh elak leaking. Bila dah banyak kali basuh nanti, Insyallah prestasi CD akan akan bertambah baik.
Untuk pre-wash, memadai anda menggunakan air biasa tanpa sabun.


P/s: abaikan pic penyepit tu yer..mama ambil dr personal blog mama, 
he3..masa mula2 nak ber CD dlu.
Jika nak basuh CD yg basah disebabkan baby anda pee pee, bilas dan boleh terus dibasuh dengan tangan (berus tidak digalakkan terutama berus sabut, nanti berserabut CD anda jadinya) atau dimasukkan ke dalam mesin basuh seperti biasa. Seelok-eloknya dimasukkan ke dalam laundry net supaya cloth diaper lebih tahan lama (disamping menjaga jahitannya agar tdk rosak).

Gunakan sedikit saja sabun. kira-kira 1/4 sukatan. lebih elok guna sabun kain jenis kurang buih, tidak mengandungi enzyme (contoh enzyme pewangi atau enzyme pemutih) kerana sesetengah bayi mempunyai kulit yang sangat sensitive. Mama guna sabun Pureen Had ni sbb sesuai utk kulit bayi & yg penting tiada enzim pewangi/pemutih.



























Ini lah Mr 'M' yang rajin bantu mama basuh CD2 payish.


Sedia berbakti pada tuannya


Masukkan CD dalam mesin basuh~~kalu ada laundry net lagi bagus! (masa nie mama lupa nak pakai net tu...he3, lupe aje!) Jangan lupa masukkan sabun yer!

Selalunya mama set basuhan 'Soak', yang lain MR 'M' bantu utk wash & spin :-P
OK!
Jika berpoo-poo pula, mamapayish buang poo-poo ke dalam toilet bowl, pancut dengan air yang deras untuk tanggalkan sisa poo-poo. Kadang-kadang mama letak bawah air paip yang deras, poo poo tu mengalir ke lubang dalam tandas. Ikut korang la nak buat macam mana yer janji poo poo anak anda di alirkan ke tempat yang betul, he3…kang tetiba hubby pengsan terkejut plak nengok berlonggok poo poo yg kehijauan, kekuningan (mula dah aku meraban…meleret2..ha3). Kadang2 mama rendam dalam besen dlu (Opsss!!jgn lebih 3 jam yer, nanti CD berbau hancing), Pastu baru lempar masuk mesin sekali ngan CD kena pee pee yg dah dibilas.


Ni CD yang POO POO nyer telah di alir ke lubang tandas..ni mama jirus bawah paip agar tak dak saki baki kesan POO POO, mana tahu masih melekat.
AMARAN:
JANGAN sesekali anda masukkan 'softener' atau clorox semasa membasuh kerana 'softener' boleh mengurangkan daya serapan dan clorox boleh merosakkan cloth diaper.

P/s: Masa memula bg CD kat bbsitter payish, mama terkejut beruk bila kak tu gtaw yang dia basuh CD payish ngan clorox!, dalam pada mama dah pesan kat dia jangan basuh, letak je dalam wetbag mama....prihatin sungguh mak angkat payish ni. Dia kata poo poo payish melekat kat CD tu, basuh tak hilang..pastu mama pesan lagi kat dia, kalu payish poo poo, letak aje dalam beg yg mama bagi, biar mama je basuhkan nanti..aiseh skrg dah cekap dah dia menguruskan CD payish, TQ kak intan, tak merungut sepanjang mama tukar dr Diapers ke Cloth Diaper...jimat MAMA!

Anda boleh menggunakan cecair basuh pinggan (contohnya 'Sunlight') pada 'microfleece' untuk menanggalkan warna kekuningan (kesan poo-poo) sekiranya ada. Andaikata cloth diaper tidak sempat dibasuh terus, tinggalkan saja di dalam baldi kering tanpa perlu direndam dan boleh dibasuh kemudian. Simpan tidak boleh lebih dari 3 hari.
Di sini mamapayish ingin berpesan pd anda yang baru nak mula ber CD ni, jangan rendam CD anda tu jika belum tiba masa anda nak membasuh. Ini kerana CD itu bertujuan menampung air dr pee pee anak anda sahaja, bukan menampung selain dr itu. Di bimbangi jika anda rendam terlalu lama, akan ada bau hancing pada CD anda (mama dah terkena dulu, hu3).


hah ni la bakul penyelamat CD2 yg dah digunakan. Yang kat bwh utk CD yang kena PEE PEE, yg kat atas yang kena POO POO....

Jika CD AIO anda ada kekuningan (akibat dari POO POO anak anda) jangan risau!!!! Ia akan hilang apabila dijemur ditengah panas matahari !!dulu mamapayish pun tak tahu, bila kering tengok ada kesan kuning-kuning, mula la ati risau. Tanya kat sifu Rin dia gtaw cara ni. Memang berkuasa matahari ni, kaler kekuningan, kuning sama kuning jugak baru jadi….(meraban lagi, tak pe la janji korang paham).

Hah ni CD2 mama yang dah siap di basuh. Dulu masa CD skit mama gantung aje kat depan pintu, kena kipas, kering la CD2 tu. Masa tu mama cuba beberapa brand, semuanya jenis poket. So sekarang ni mmg mama guna yang jenis AIO utk di hantar ke bbsitter si payish. Mudah dia nak pakaikan si payish. Yang jenis poket mama pakaikan waktu malam, AIO utk waktu siang.
Tp bila dah byk nie mama gantung kat cni ha...mcm pic kat bawah nie..he3...letak bawah kipas, senang pakai AIO ni, bila dah kering, saruk je kat bb..he3..

(pic CD si payish~~masa mama memula nak ber CD)

About Me

My Photo
Linda a.k.a Mamapayish
Batu caves, Selangor, Malaysia
MamaPayish Shoppe are well established online business which carried MOM & BABY products. Wholesale & Retailing available. Kindly Email MAMAPAYISH80@HOTMAIL.COM for more details.
View my complete profile

MamaPayish Shoppe : G3, JLN SBC 12, TMN SRI BT CAVES, BT CAVES, SELANGOR

MamaPayish Shoppe : G3, JLN SBC 12, TMN SRI BT CAVES, BT CAVES, SELANGOR

SSM

SSM

FLYERS

FLYERS

Keutamaan Kami


MaMaPaYiSH oNLiNe SHoP.

Keutamaan kami adalah
i) keselesaan anda berurusan dengan kami dengan cara yang mudah, melalui EMAIL, SMS/YM

ii) penghantaran barang yang cepat & cekap. Ini kerana barangan akan di POS SETIAP HARI.

iii) mengalukan sebarang pertanyaan/ kemusykilan anda mengenai produk kami.

iv) YANG PALING PENTING, harga barangan kami (barangan bayi) sesuai dengan kemampuan anda, kerana kami juga IBU BAPA spt anda yg memerlukan budget yg besar utk si kecil yg tersayang.
Maka, dengan "harga kami" yg amat munasabah, kami membantu anda merealisasikan konsep PENJIMATAN dengan lebih berkesan.

~~YM ~~

HUBUNGI SAYA,UNTUK SEBARANG PERTANYAAN

LINDANUZUL

SYARAT PEMBELIAN

Buat Pembayaran secara penuh atas nama

CIMB BANK BERHAD
ACC NO. 12190000581103

MAMAPAYISH SHOPPE ENTERPRISE

MAYBANK
ACC NO. 564799110000
MAMAPAYISH SHOPPE ENTERPRISE
2. Harga yang dipaparkan tidak termasuk kos penghantaran, kecuali dinyatakan.

Kos Penghantaran boleh dirunding :)

(a) Delivery hanya akan dibuat selepas complete pembayaran.
Sila Isi ORDER FORM agar saya dapat memproses Order anda. Pastikan maklumat penting di isi untuk melicinkan lagi urusan :)

(b) Barang akan dihantar melalui CITYLINK EXPRESS





Maybank

CIMBClicks

PENGENALAN

Apa itu cloth diaper?
Dalam bahasa mudahnya, cloth diaper adalah lampin kain. Dengan kata yg lebih canggih..lampin kain yang telah di upgrade sehingga mampu berfungsi seakan-akan lampin pakai buang dan yang paling penting sekali boleh dibasuh dan dipakai semula!

Kelebihannya?
Penjimatan untuk jangka panjang, membantu dalam mengurangkan pencemaran alam sekitar, kesihatan bayi lebih terjamin kerana tidak terdedah kepada bahan kimia yang terkandung dalam lampin pakai buang dan bayi anda kelihatan cumel bila dipakaikan dgn CD ditambah dengan pilihan dalam pelbagai corak,warna dan saiz.

Senang tak dipakai?
Senang sahaja. Masukkan insert dalam poket (untuk cloth diaper berpoket) dan pakaikan diaper tersebut pada bayi..sama macam kita pakai lampin pakai buang..Terdapat juga CD jenis ALL In One (AIO) di mana insert dah dijahit sekali dalam diapers ni. Bole terus pakaikan pada baby!Mudahkan!!

Macam mana nak basuh?
Senang aje nak dibasuh. Caranya sama je dengan kita basuh baju kita hari-hari cuma jangan gunakan pencuci yang ada bahan peluntur, softener dan enzim sebab akan cepat merosakkan diaper dan menyebabkan sensitif pada kulit bayi. Sabun yang biasa digunakan Pureen HAD kerana lembut pada kulit bayi. Selepas dibasuh, biarkan ia sejuk dahulu sebelum masukkan insert untuk elakkan elastik daripada terputus.
Yang paling penting, bagi yang baru mula nak guna CD, sila pre wash CD sekurang-kurangnya 3 kali agar daya serapan bertambah baik.

TESTIMONI

Syamilah_Sofian
Saya guna CD AiO untuk bb gurl saya, tahan 5-6jam, tak bocor. Malam,saya sidai dalam rumah, esoknya jemur kat luar,tak kena matahari, tp tetap kering. Selalunya kalau basuh pagi, cuaca panas, tengahari tu dah kering. Sekarang saya dah ada 5 CD AiO.

Norhafizah Ahmad
Mula-mula saya tolak cadangan kawan nak ber CD, tapi akhirnya saya cuba juga. CD AiO ni mudah & senang nak pakaikan pada bb. Tak perlu nak masukkan insert, dah siap di jahit sekali. BB gurl saya pakai tahan 4-5jam. Suami saya pun suka jenis ni, senang sbb tak perlu nak laraskan kedudukan insert.

Tracking Number

Check Ur Tracking Number Here

Tracking Number

CHECK PARCEL

Cara Pemakaian CD

Cara Pemakaian CD

JaDuAL PeNgGuNaaN CD

6-9pg : 1cd with 1 insert
9pg-12tgh : 1cd with 1 insert
12tgh-3ptg : 1cd with 1 insert
3ptg-6mlm : 1cd with 1 insert
6-9mlm : 1cd with 1 insert
9-12mlm : 1cd with 1 insert
12mlm-6pg : 1cd with 2 insert

Jumlah: 6-7 helai cloth diaper sehari, dengan penggunaan selama 3@4jam sekali di siang hari dan 6 jam di waktu malam.

Sign up for our newsletter!

Online Visitors